
Uzsākti būvdarbi 5. tramvaja maršruta posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam “Iļģuciems”
Lai uzlabotu vides pieejamību, nodrošinātu ātrāku tramvaju kustību un drošāku satiksmi, ir uzsākti intensīvi būvdarbi 5. tramvaja maršruta posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam “Iļģuciems”. Minētajā posmā tiks veikta gan tramvaja sliežu pārbūve, gan iekāpšanas izkāpšanas platformu izbūve. Tāpat notiks kontakttīkla konstrukciju un vienas apakšstacijas pārbūve.
Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis: “Katrai paaudzei ir jāpaveic kādi lielāki darbi, kas paliks nākamībai un kalpos ilgus gadu desmitus. 5. tramvaja līnija Rīgā ir izbūvēta jau pirms vairāk nekā 70 gadiem un mūsu paaudzes pienākums ir to modernizēt, padarīt ērtāku un ātrāku, sabiedriskā transporta pasažieriem pievilcīgāku. Arī šī ir daļa jaunās Rīgas, ko būvējam, investējot ilgā laika periodā lielākos līdzekļus, tai skaitā Eiropas Savienības līdzfinansējumu, pilsētas satiksmes infrastruktūrā. Zemās grīdas tramvajs, kas varēs kursēt 5. tramvaja līnijā pēc pārbūves, būs pasažieriem ērtāks un patīkamāks, šīs līnijas modernizācija ir vēl viens nozīmīgs posms mūsu ceļā uz to, lai sabiedriskais transports kļūtu par vadošo pārvietošanās līdzekli Rīgā.”
5. tramvaja maršruta posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam “Iļģuciems” tiks veikti šādi darbi:
- tramvaja sliežu ceļu pārbūve Slokas ielas posmā no Jūrmalas gatves līdz Pulka ielai;
- iekāpšanas – izkāpšanas un pieturvietu platformu izbūve 5. tramvaja maršruta posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam “Iļģuciems”.
- kontakttīkla konstrukciju pārbūve ar jaunu balstu izbūvi un kontakttīkla uzkarsistēmas pārbūvi, nodrošinot gan ar pantogrāfu, gan kontaktstieni aprīkotu tramvaju kustību;
- kontakttīklu barojošo zemsprieguma kabeļu pārbūve un jaunu kabeļu izbūve, ar pievadiem līdz “Rīgas satiksme” apakšstacijai Slokas ielā 54B un līdz elektrokabeļu savienojumam Jūrmalas gatvē.
Kā jau ziņots, konkursā par būvdarbu veikšanu 5. tramvaja maršruta posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam “Iļģuciems”, pielāgojot to zemās grīdas tramvaja parametriem, tika saņemti trīs pretendentu piedāvājumi, no kuriem zemāko līgumcenu piedāvāja AS “A.C.B.”. Kopējā noslēgtā līguma summa ir 8 877 714 eiro.
Savukārt būvuzraudzību veiks SIA “RoadLat”, kurš iepirkuma ietvaros iesniedza saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu par kopējo summu 28 840 eiro. Kopumā būvuzraudzībai tika saņemti 6 pretendentu piedāvājumi.
Autoruzraudzību būvobjektam veiks SIA “Transportbūvju konsultācijas”. Līguma kopēja summa ir 38 880 eiro. Autoruzraugam jāpārrauga būvprojekta (gan atsevišķu būvprojekta projekta daļu, gan to savstarpējās atbilstības, gan būvprojekta satura kopumā) autentiska realizācija dabā, nepieļaujot būvniecības dalībnieku patvaļīgas atkāpes no Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā akceptētā būvprojekta.
Būvdarbi tiek līdzfinansēti no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem projekta Nr. 4.5.1.1/22/I/001 “Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem” (turpmāk – Projekts) ietvaros. Projektā bez 5. tramvaja maršruta infrastruktūras pārbūves vēl plānots zemās grīdas tramvaja parametriem pielāgot 7. tramvaja līnijas infrastruktūru posmā no Centrāltirgus ielas līdz galapunktam “Ķengarags”, kā arī pārbūvēt 11.novembra krastmalas un 13.janvāra ielas krustojumu. Tāpat Projekta ietvaros tiks atjaunotas četras un izbūvēta viena apakšstacija, visas aprīkojot ar elektroiekārtām, ar mērķi nodrošināt atbilstošu jaudas padevi zemās grīdas tramvaja kustības nodrošināšanai. Kopējās Projekta izmaksas plānotas 55,2 miljoni eiro, savukārt Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 85% apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām, t.i. 38,78 miljoni eiro.
Plašāku informāciju par “Rīgas satiksmes” piedāvātajiem pakalpojumiem, maršrutu sarakstiem, biļešu veidiem un citiem jaunumiem var saņemt mājaslapā www.rigassatiksme.lv vai sociālajos tīklos “twitter”, “facebook”.
Informāciju sagatavoja:
Rīgas dome